Menu

Η ομαδικότητα φτιάχνει την ιδανική δουλειά

24 Φεβρουαρίου 2017

Τι είναι η eduACT και τι νέο προσφέρει στο χώρο της εκπαίδευσης?

Η eduACT ή αλλιώς Δράση για την Εκπαίδευση του Μέλλοντος, είναι ένα μη κερδοσκοπικό- αγαθοεργές σωματείο με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Οι εκπαιδευτικές μας δράσεις εκτείνονται στην Ελλάδα, την Ευρώπη και ολόκληρο τον Κόσμο.
Στόχος μας είναι να προβάλλουμε την έννοια της καινοτομίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, να αναδείξουμε τα ταλέντα των νέων παιδιών, και να τους προσφέρουμε το ερέθισμα για δημιουργικότητα. Στις δράσεις μας, έρευνα και παιχνίδι, μάθηση και διασκέδαση, επιστήμη και τεχνολογία συνδυάζονται για να δώσουν χρήσιμες επαγγελματικές δεξιότητες για το μέλλον των αυριανών καινοτόμων.

Η eduACT είναι μία πλατφόρμα ανάπτυξης της φαντασίας και των καινοτομιών στην εκπαίδευση. Βάση μας το eduACTion Innovation Hub όπου κάθε μονάδα ή ομάδα αναπτύσσει δυναμικά την ιδέα της. Το Junior FIRST LEGO LEAGUE για παιδιά 6 -9 ετών ,το First lego league για παιδιά 9 -16 ετών, NEWTON CLASSROOMS, ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, CUBE CODING, CODE FOR YOUTH, υποστήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και παιδιών που βρίσκονται στα όρια του κοινωνικού αποκλεισμού, ευκαιρίες για ταλαντούχους νέους και νέες, η πρώτη διεθνής κατασκήνωση ρομποτικής και κώδικα http://camp.eduact.org/ και η συμμετοχή εφήβων στο Arctic Camp International της Νορβηγίας είναι κάποιες από τις δράσεις μας.

Τι είναι το FIRST LEGO League?

Ρομποτική και διασκέδαση, γνώση και παιχνίδι, έρευνα και προσωπικές αξίες. Εάν προσπαθούσαμε να βρούμε τις λέξεις που ορίζουν το FIRST LEGO LEAGUE, τότε σίγουρα θα δυσκολευόμασταν να επιλέξουμε. Δημιουργικότητα σε γιορτινό κλίμα είναι οι λέξεις που το ορίζουν. Ένας παγκόσμιος διαγωνισμός εκπαιδευτικής καινοτομίας, έρευνας και ρομποτικής που έρχεται στην Ελλάδα μέσω της eduACT, των στρατηγικών συνεργατών της και φέρει την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, φέρνοντας την εκπαίδευση του μέλλοντος, σήμερα. Προσφέροντας, χρήσιμες δεξιότητες για το επαγγελματικό μέλλον, κίνητρο στην μάθηση, ωφέλημα για τον χαρακτήρα του παιδιού core values και εφευρετικότητα, πολύ εφευρετικότητα! Και όλα αυτά μέσα από μερικά τουβλάκια, κινητήρες και αισθητήρες.
Αποτελεί μια συνεργασία της Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης FIRST(R) (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) και του εκπαιδευτικού τομέα της LEGO(R) και διοργανώνεται κάθε χρόνο, από το 1998, σε περισσότερες από 80 χώρες παγκοσμίως. To σχολικό έτος 2013 - 2014 ο διαγωνισμός διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την eduACT με μεγάλη επιτυχία και από τότε διοργανώνεται κάθε χρόνο ανελλιπώς με τις συμμετοχές και το ενδιαφέρον των παιδιών να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο.

Μετά από τρία χρόνια παρουσίας στο χώρο της τεχνολογίας και της εκπαίδευσης ποιες είναι οι αλλαγές που παρατηρείτε στη μαθησιακή διαδικασία στην Ελλάδα?

Η δημιουργικότητα και η καινοτομία αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στις κοινωνίες της γνώσης καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις προκλήσεις που μας επιφυλάσσει το μέλλον. Καλούμαστε να γίνουμε πολίτες του κόσμου, βιώνοντας την τοπική μας πραγματικότητα, τη στιγμή που η γνώση έχει παγκόσμια διάσταση οτιδήποτε και αν κάνουμε. Τι σημαίνει αυτό για την εκπαίδευση; Τι σημαίνει αυτό για τους γονείς που μεγαλώνουν τους πολίτες του αύριο?

Τόσο οι οικογένειες όσο και οι εκπαιδευτικοί έχουν κατανοήσει ότι χρειαζόμαστε συνεχείς βελτιώσεις των εννοιών και των φαινομένων που συνδέουν τη μάθηση, την ανάπτυξη των ΤΠΕ και την καινοτομία, και ριζικές καινοτομίες. Έχουμε κατανοήσει πλήρως ότι πρέπει να μάθουμε πώς να μαθαίνουμε από οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας, και σε οποιοδήποτε περιβάλλον και αν βρεθούμε , αυτό αποτελεί περιβάλλον μάθησης . Είναι βασικό όμως να μάθουμε τον τρόπο συλλογής και φιλτραρίσματος καθώς και χρήσης της πληροφορίας. Η τεχνολογία έχει αντίκτυπο στη μάθηση τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, αφού παρέχει εργαλεία και υποστήριξη για τη δημιουργία και την κατανομή της γνώσης.
Η γνώση είναι δύναμη, η προσαρμοστικότητα στα νέα περιβάλλοντα και η εξεύρεση λύσεων σε προβλήματα της καθημερινότητας είναι εξίσου χρήσιμη, καθοριστική όμως είναι η υποστήριξη καινοτόμων πρακτικών και η δημιουργία δικτύων που βασίζονται στη διάχυση της γνώσης. Επενδύουμε στην τυπική εκπαίδευση αλλά πλέον ψάχνουμε και την δημιουργική άτυπη εκπαίδευση, αναζητούμε εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και βασικά όλο και περισσότεροι γονείς ασχολούνται ουσιαστικά με την δια βίου μάθηση τόσο τη δική τους αλλά και των παιδιών τους, παίζουν μαζί, πηγαίνουν ταξίδια, κάνουν δράσεις, φτιάχνουν περιβάλλοντα μάθησης. Αυτή είναι για μένα ως γονιός, εκπαιδευτικός και ως Έλληνας πολίτης του κόσμου η μεγαλύτερη αλλαγή που έχω διαπιστώσει τα τελευταία χρόνια αλλά και η μεγαλύτερη επιβράβευση για την προσπάθεια μας ως οργανισμός.

Ποια είναι η εμπειρία από τη συνεργασία της eduACT με το Youth LAB της Ξάνθης και το Utech LAB της Αθήνας.

Το κλειδί για την επιτυχία βρίσκεται στην καλή συνεργασία.” Τeamwork makes the dream work”.

Με τα δύο LAB στις αντίστοιχες Αμερικάνικες Γωνιές σε Ξάνθη και Αθήνα συνδιοργανώσαμε το πρόγραμμα "S.T.E.A.M. Yourself withFLL " . Το φιλόδοξο εγχείρημα με το όνομα Steam (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics - S.T.E.A.M.) σχεδιάστηκε με γνώμονα τις ανάγκες των δύο περιοχών και καταφέρνει και συνδυάζει τα πεδία αυτά σε μια λέξη, ή καλύτερα σε μια ιδέα. Επί της λειτουργίας , στην πρώτη περίοδο, νέοι και νέες ηλικίας 16-25 εκπαιδεύτηκαν , ώστε να γίνουν μέντορες - εκπαιδευτές με τη σειρά τους σε παιδιά μικρότερης ηλικίας κάνοντας έρευνες σε πραγματικά προβλήματα της ζωής και είχαν την πρόκληση να βρούνε μία λύση που σχεδιάζει, χτίζει και προγραμματίζει ένα ρομπότ.
Στη δεύτερη περίοδο, οι μέντορες - εκπαιδευτές εκπαιδεύουν παιδιά ηλικίας 9-16 για να διαγωνιστούν στο FLL που θα γίνει στην Αθήνα στις 19 Φεβρουαρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου και στην Ξάνθη στις 4 Μαρτίου στο Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου.

Μπορεί αυτό που τελικά χρειάζεται να είναι η πίστη στον εαυτό μας. Και μέσα σε έναν κόσμο που οι παγκόσμιες πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση και την παιδεία κατακτούν έδαφος, το μέσο για την αυτογνωσία, δεν μπορεί να είναι άλλο πέρα από την δημιουργική εκπαίδευση.

O Κώστας Βασιλείου έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός και σύμβουλος πολιτικής σε οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ έχει μελετήσει τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις μεταρρυθμίσεις σε όλο τον κόσμο. Είναι προωθητής Ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π.Ε. & Δ.Ε Κεντρικής Μακεδονίας από το 2011 και συντονίζει τα ευρωπαϊκά προγράμματα για την Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης από το 2008, το πρόγραμμα: «Συνεργασία για μια Καλύτερη Εκπαίδευση» βραβεύτηκε ως Star Project από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2010. Η εμπειρία του περιλαμβάνει τη βελτίωση του σχολείου με καινοτομίες, διεθνή θέματα εκπαίδευσης, διδασκαλία της μάθησης στην τάξη μέσω του παιχνιδιού και της ρομποτικής καθώς και την αποτελεσματική ηγεσία του σχολείου.

Νοέμβριος 2019 > <
Π 1 Σ 2 Κ 3 Δ 4 Τ 5 Τ 6 Π 7 Π 8 Σ 9 Κ 10 Δ 11 Τ 12 Τ 13 Π 14 Π 15 Σ 16 Κ 17 Δ 18 Τ 19 Τ 20 Π 21 Π 22 Σ 23 Κ 24 Δ 25 Τ 26 Τ 27 Π 28 Π 29 Σ 30
OUR VIDEOS
Gilman Scholars’ Regional Career Summit @Thessaloniki Greece
U.S. Ambassador Pyatt's interview with ERT

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK